HRVATSKI TURIZAM: Sunce, more i visoke cijene. To više ne prolazi

Hrvatski se turizam prvenstveno bazira na privatnom smještaju. Broj kreveta u apartmanima se svake godine ubrzano povećava, a turista je sve manje.

U dvije godine više od 100.000 ležajeva više na obali

Ove godine je broj kreveta u apartmanima na hrvatskoj obali porastao za još 40-ak hiljada, a veliki je broj apartmana koji još nisu uređeni u skladu s vremenom u kojem živimo. Tako i dalje možemo vidjeti kako se iznajmljuju brojni apartmani s namještajem iz doba Jugoslavije.

Puno apartmana u špici sezone zjapi prazno

Takav odnos prema turizmu sad je došao na naplatu pa brojni apartmani u špici sezone zjape prazni. Svi oni koji godinama nisu ulagali u apartmane, sad kukaju da nema turista ne shvaćajući da danas turisti radije plate više i borave u dobro uređenom hotelu, luksuznim vilama ili apartmanima s bazenom.

Vlasnici apartmana jedino mogu brzo sniziti cijene

“Značajne probleme imaju privatni iznajmljivači koji se teže i sporije prilagođavaju ovim promjenama. Vrijeme hiperpotražnje za Hrvatskom je iza nas te se potrebno tome prilagoditi. Treba ulagati u objekte, dodatno podizati kvalitetu, baviti se uređenjem, prilagoditi se situaciji da sve manje gostiju na jednom mjestu ostaje 7 dana. Privatnim iznajmljivačima prilagodba na te nove okolnosti ide sporo. Dosta njih će imati probleme, što bi moglo stvoriti poremećaj na tržištu. Prvo što se očekuje i jedino što iznajmljivači mogu kratkoročno napraviti kako bi popunili svoje kapacitete je politika cijena, odnosno smanjenje cijene. Problem je ako se to radi stihijski”, rekao je Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija pri Hrvatskoj gospodarskoj komori.

“Apartmani koji su rezultat improvizacije više nemaju tržišnu uspješnost”

“Moramo se početi ponašati po pravilima tržišta. To znači borba, samo borba za svakog gosta. Oko nas je velika konkurencija koja raste strahovito brzo i jako. Turska, na primjer, koja se vraća, kao i Egipat, Grčka i ostali. One su posljednjih godina zbog svojih političkih prilika imale veliki turistički pad. Turska se vratila u potpunosti. Vratio se i Egipat i taj euromediteranski i arapski prostor sada je u punoj turističkoj snazi jer više nema nijednog razloga i ograničenja da gosti kod njih opet ne dolaze u velikom broju. Mi, daklei, istakao je Žgomba.

Turistima nije dovoljno samo sunce i more

“Trendovi su jasni, a naglasak je na turizmu doživljaja. Gosti dolaze, i to je Sveto pismo turizma, zbog motiva dolaska. To nije smještaj i transport. Hoće li to biti sunce, more, koncert, sportski događaj, gastronomija, kultura – svejedno je. Modernom turistu nije dovoljno samo sunce i more. On intenzivno traži doživljaj, vrlo specifičan i prilagođen njegovim interesima.

Index