Transsibirska željeznica: Zanimljivosti o ponosu Rusije koji se proteže u 10 vremenskih zona

Transsibirska željeznička pruga mreža je željezničkih pruga kroz Euroazijski kontinent, koja spaja evropski dio Ruske Federacije, glavna industrijska područja i prijestolnicu, sa središnjim (Sibir) i istočnim krajevima (Daleki Istok), Mongolijom, Kinom i Japanskim morem.

Dužina željeznice iznosi 9288 kilometra, a prolazi čak deset vremenskih zona. Također, Transsibirska je željeznica najduža željeznička pruga na svijetu.

Manje je poznato da je Transsibirska željeznica samo jedna linija velike željezničke mreže. Postoje tri linije – Transsibirska linija, Transmandžurska linija i Transmongolska linija. Transsibirska linija prolazi od Moskve do Vladivostoka kroz Nižnji Novgorod, Omsk, Krasnojarsk i Irkutsk. Transmandžurska linija podudara se s Transsibirskom sve do mjesta Tarskaya, oko 1000 km istočno od Bajkalskog jezera.

Odavde pruga dalje nastavlja jugoistočno prema Kini i završava u Pekingu, dok se Transmongolska linija podudara s Transsibirskom do grada Ulan-Ude na istočnoj obali Bajkalskog jezera. Od Ulan-Ude pruga nastavlja dalje prema glavnom mongolskom gradu Ulan Batoru, a svoj put završava, kao i Transmandžurska linija, u Pekingu.

Gradnja Transsibirske željeznice započela je davne 1891. godine, a dovršena je 1916. Desetljećima je očaravala mnoge generacije koje je smatraju posebnim prijevoznim sredstvom s novim pogledom na putovanje.

Zanimljive činjenice o Transsibirskoj željeznici:

Najduži most koji ćete preći dug je čak 2612 metara

Najduži tunel na trasi dug je čak dva kilometra

Transsibirska željeznica prostire se preko 10 vremenskih zona

Transsibirska željeznica prolazi kroz 87 gradova i mjesta

Ruta prelazi preko 16 velikih rijeka poput Volge, Ove, Jeniseja, Oke, Amura i drugih

Čak 39 kilometara željeznice prolazi pokraj Japanskog mora.

Putovanje od Moskve do Pekinga traje šest dana.

Iako putovanje vozom zvuči kao nešto normalno, za putovanje Transsibirskom željeznicom potrebno je puno više planiranja i pripremanja nego za bilo koje drugo putovanje željeznicom.