Roditelji obratite pažnju: TRI STILA UČENJA KOD DJECE

Učenje je složeni proces usvajanja znanja i vještina. Obuhvata usvajanje navika, informacija, znanja i sposobnosti. Djeca uče na malo drugačiji način nego mi, odrasli.

Kroz igru, interakciju s odraslima, istraživanje, promatranje okoline i testiranje što sve sa svojim malim tijelima mogu napraviti usvajaju nova znanja i proširuju svoja iskustva. Ali, ne uče sva djeca jednakom brzinom i na isti način. Već se u ranoj dobi može naslutiti na koji način vaše dijete najlakše i najbrže uči.

Stručnjaci ističu da djecu možemo podijeliti na tri preferirana stila učenja:

Vizuelni tip – Oči su mu glavni organ usvajanja informacija. Najčešće uči putem vizuelnih sadržaja. Kada želi nešto zapamtiti ili reproducirati, prvo sebi sadržaj mora predočiti u obliku mentalnih slika. Voli grafikone, slike, videomaterijale.

Auditivni tip – Najviše informacija prima kroz slušni organ. Oni uče i pamte po sluhu. Naprimjer, brzo će zapamtiti imena, ali lica se neće baš lako sjetiti. Vrlo lako pamte fraze i komentare koje su čuli i vole s drugima razgovarati o onome što uče. Često su dobri u prepričavanju događaja i pričanju priča.

Kinestetički tip – Najlakše i najbrže uči djelovanjem, iskustvom na svojoj koži. Kinestetički tipovi najbolje pamte kada je u učenje uključena nekakva fizička aktivnost, manipulacija predmetima ili grupna dinamika. Pamti ono što sam isproba, vježba ili prepiše, voli kada može sam nešto napraviti, a ne samo slušati i čitati.

Kako biste pomogli svojim mališanima da brže i lakše savladaju školsko gradivo, važno je da što ranije otkrijete koji stil učenja vaše dijete preferira.

Djeci, koja su više vizuelni tipovi, možete pomoći na način da ih naučite kako najbolje vizuelno organizirati gradivo. Tako možete koristiti flomastere i boje kako bi istaknuli ono što je bitno ili samo podijelili gradivo. Također, kod vizuelnih tipova korisno je izraditi mentalnu mapu o gradivu koje uče. Zajedno s mališanom izradite kartice s ključnim riječima i pojmovima i stavite ih na vidljiva mjesta kao podsjetnik na gradivo.

Mali auditivci sebi mogu olakšati učenje tako što će gradivo koje trebaju zapamtiti čitati naglas te zatim parafrazirati. Osim toga, možete im pomoći tako da diskutirate o temi, dijeleći svoje dojmove i prijedloge. Smišljanje rime ili pretvaranje da ste u radijskoj emisiji koja obrađuje zadatu temu može olakšati i ovim mališanima uveseliti svakodnevno učenje. Treba imati na umu da su ova djeca osjetljiva na auditivne podražaje pa je poželjno osigurati mirno i tiho mjesto za učenje.

Djeci koja preferiraju kinestetički stil učenja potrebno je tokom učenja omogućiti neki vid motoričke aktivnost. Za njih krilatica „Zagrij stolicu!“ neće imati baš previše efekta. Rado uče u grupi gdje materijale mogu proraditi dinamično i interaktivno. Oni su sposobni raditi više stvari paralelno te ih ne ometa buka ni pokret dok usvajaju nove sadržaje. Nažalost, kinestetički stil učenja najmanje je zastupljen u našem školskom sistemu te za ovu djecu treba imati dodatno strpljenja i razumijevanja.