Prijedlog sarajevske SDA da se Međunarodni aerodrom Sarajevo izmjesti u Visoko je podijelio javnost. Mnogo je onih koji su ga komentarisali, ali ne i oni koji bi to trebali komentarisati – stručnjaci.
Plan podrazumijeva zatvaranje postojećeg aerodroma u Sarajevu i izgradnju novog na području Visokog, što je ideja koja datira od prije početka posljednjeg rata. Ovo je predloženo, jer je SDA ocijenila da je trenutna lokacija neuslovna za aerodrom, zbog toga što se nalazi u blizini gusto naseljenih mjesta i zbog učestale magle. Prijedlog je i da se lokacija sadašnjeg aerodroma pretvori u jezero sa pratećim rekreativnim, sportskim i turističkim sadržajem.
“Tobe ja rabbi”
Ostale stranke, pa ni u Kantonu Sarajevo vladajući NiP, SDP i NS, nisu dali zvanični komentar o ovom prijedlogu. Reakcija pojedinih političara jeste bilo – reagovali su entitetski parlametarac i kandidat SDP-a za kantonalnog zastupnika Irfan Čengić i načelnik Ilidže Nermin Muzur (NiP).
“Kao zastupnik u Skupštini Kantona Sarajevo neću prihvatiti nikakve planove za ukidanje aerodroma u Kantonu Sarajevo, Vjerujem da će se aerodrom još više razvijati i rušiti rekorde (u broju putnika)”, obećao je Čengić.
Muzur je istakao ono o čemu je ranije pisao Klix.ba, a to je da je Vlada Federacije Bosne i Hercegovine uložila i namjerava uložiti mnogo novca u ono za šta sarajevska SDA smatra da više ne treba postojati.
“Oni (Vlada FBiH) su prošle godine uložili 60-70 miliona KM, a ove godine ulažu još toliko. Bacaju 150 miliona KM i govore da će od tog aerodroma, kada ga prošire, napraviti jezero. Može li to iko normalan izjaviti? Šta će biti s ‘Tunelom spasa’ (koji se nalazi ispod aerodromske piste) koji je najposjećenija turistička atrakcija u Bosni i Hercegovini? Ako to bude jezero, to će biti prvo na kojem su gosti na plaži mrtvi ljudi, tobe ja rabbi. Harem, groblje u Butmiru je cijelom dužinom aerodroma. Da li će ekshumirati mrtve da bi napravili to jezero ili je nekome s Ilidže mrsko da ide do jezera, pa da mu sad jezero naprave ispred kuće”, izjavio je načelnik Ilidže na jednom od predizbornih skupova.
Međunarodni aerodrom Sarajevo se nalazi i na području ove lokalne zajednice, pa joj sigurno u interesu da ga zadrži. Vlada FBiH je za širenje terminala i izgradnju poslovne zgrade aerodroma potrošila 37 miliona KM. Najavljena je izgradnja naftnog terminala i poslovnog kompleksa kompanije Hifa-Oil, također višemilionske vrijednosti. Planirano je produženje piste za 550 metara i najavljena izgradnja dodatnih kapaciteta za ovaj aerodrom.
Kapidžić je u dodatnom obrazloženju spomenute vizije istakao da se njenom realizacijom neće ugroziti “Tunel spasa” koji je izgrađen tokom rata.
Struka šuti
Građani su također podijeljeni po ovom pitanju. Stav nisu kazali oni koji su ga trebali kazati, a to su stručnjaci, prije svega arhitekti, urbanisti, saobraćajni inžinjeri i drugi. To bi trebali učiniti kako bi se ovo pitanje racionalno razmotrilo.
Aerodrom negativno utječe na kvalitet života velikog broja onih koji žive u njegovoj blizini. Osim toga, u blizini ovog sarajevskog je i vodozaštitna zona. Struka mora odgovoriti da li je njegovo izmještanje adekvatno rješenje za ove i druge probleme.
Ako bi se izmještanje desilo, Sarajevo ne bi bio prvi grad u svijetu čiji je aerodrom udaljeniji od samog grada. Međutim, to bi iziskivalo odličnu saobraćajnu povezanost aerodroma i samog grada – drumski i željeznički.
Klix.ba/ViPromo