Svakodnevno u Visokom sve više raste broj osoba koji posjeduju moderne električne romobile. Osim prednosti, jednostavnog upravljanja i ekološke prihvatljivosti, ovo vozilo predstavlja veliku opasnost za pješake, ali i sve ostale učesnike u saobraćaju.
Nije definisan način upravljanja, stoga nerijetko imamo priliku vidjeti kako se gradom slobodno kreću i dvije osobe na istom vozilu. Pored navedenog, vozilo ima moć dostizanja brzine koja može ozbiljno ozlijediti i vozača, ali i pješaka ili drugu osobu koja upravlja električnom romobilom.
Već od pojave ovih vozila na cestama, kako Visokog, tako i svih ostalih gradova BiH, građani su izrazili zabrinutost nepostojanjem zakonskog okvira koji reguliše njihovo kretanje u saobraćaju.
U periodu zabrane kretanja svih motornih vozila, 18 – 24 h, u ulicama Čaršijska i Alije Izetbegovića, prisutan je veliki broj ljudi, šetača sa djecom, kolicima, te je neophodno donošenje zakonskih mjera koje će spriječiti eventualne negativne posljedice za stanovnike našeg grada.
VELIKA OPASNOST I NESAVJESNI BICIKLISTI
Podsjećamo da je uz električne romobile, za pješake, velika opasnost i brza vožnja biciklima, a dokaz navedenom je i nedavna ozljeda djeteta koje je zbog ozbiljnosti povreda prevezeno u Službu hitne medicinske pomoći.
PRIMJER RS-a
S tim u vezi, prenosimo i informaciju:
Bh. entitet Republika Srpska zakonski je regulirao kretanje lakih ličnih električnih vozila na putevima. Vlasnici trotineta imaju ih obavezu registrirati te platiti 20 KM za identifikacionu potvrdu i naljepnicu.
Ministarstvo saobraćaja i veza RS-a izmjenama entitetskog Zakona o sigurnosti saobraćaja na putevima koji je na snagu stupio još prošle godine, predvidjelo je reguliranje korištenja električnih trotineta/romobila i ostali lakih električnih vozila.Ranije ovoga mjeseca na snagu je stupio Pravilnik o načinu i postupku izdavanja identifikacione potvrde vlasnicima takvih vozila.
Zakon predviđa da je vlasnik dužan platiti troškove izdavanja identifikacione potvrde i naljepnice u iznosu od 20 KM.
Osim registracije, u RS-u je regulirana i brzina kretanja trotineta/romobila po trotoaru do 6 kilometara na sat, dok za svaku bržu vožnju građani moraju koristiti saobraćajnicu.
Lako električno vozilo definirano je kao vozilo na točkovima koje se djelimično ili potpuno koristi kao motorno vozilo za prijevoz jedne osobe koje se potpuno ili djelomično napaja iz samostalnog izvora energije sa ili bez sistema samobalansiranja, te ima napon baterije do 100 VDC, odnosno integrirani punjač sa ulazom za baterije do 240 VAC.
Klasa 1 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 6 km/h, bez sistema samobalansiranja i sjedišta,
Klasa 2 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/h, bez sistema samobalansiranja i sjedišta,
Klasa 3 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 6 km/h, sa sistemom samobalansiranja i sjedištem ili bez sjedišta,
Klasa 4 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/h, sa sistemom samobalansiranja i sjedištem ili bez sjedišta.
Lice koje koristi lako električno vozilo mora posjedovati potvrdu i naljepnicu, imati više od 14 godina, posjedovati potvrdu o poznavanju propisa o sigurnosti saobraćaja, te za vrijeme vožnje nositi zakopčanu zaštitnu kacigu.
Ministarstvo saobraćaja RS
SLOBODNO KRETANJE
Vjerovatno ste zadovoljni Zakonom koji je donesen u RS. Nadamo se da će apel građana uroditi plodom i da će sličan zakon biti važeći i u FBIH, te da ćemo se svi mi, Visočani, napokon, slobodno kretati ulicama našeg grada.