Nina Bijedić-Mujanović: USPJEŠNA ŽENA NA ČELU USPJEŠNE KOMPANIJE

U privrednoj strukturi vodeće su grane prije rata bile industrija i trgovina. Značajan doprinos u razvoju općine Visoko tada je dala poljoprivreda, građevinarstvo, zatim promet i zanatstvo.

Jedna od 20 najvećih kompanija tada, a i danas je naša naredna priča.

Kompanija o kojoj govorimo bila je jugoslovenski gigant. Nastala je davne 1972. godine kada su počeli sa proizvodnjom kafe i čaja. I danas su bosanskohercegovački gigant, članica AS grupacije, najveće grupacije u BiH. Na čelu ove kompanije je uspješna žena.”

Nina Bijedić-Mujanović je dijete Vispaka. U ovu firmu dolazi 2013. godine na poziciju brend menadžera za kafu i tople napitke. Bila je pomoćnica predsjednika Uprave za upravljanje brendovima na nivou AS grupacije. Prije nego će obnašati najodgovorniju funkciju u kompaniji Vispak, bila je direktorica Direkcije marketinga i razvoja.  Na čelnu poziciju ove kompanije dolazi 2017. godine.

“Tokom višedecenijskog djelovanja, kako na domaćem tako i na ino tržištu, kompanija je dosljedna svojoj misiji i viziji, dosljedna je svojoj autentičnosti i to je recept koji je kontinuiran iz godine u godinu, iz decenije u deceniju. Ja i kompanija Vispak smo veoma povezani kroz svih ovih 48 godina. Ja sam dijete kompanije, ja to tako kažem, imam još kolega koji su djeca kompanije Vispak, to znači da smo mi odrasli ili odhranjeni na brendovima kompanije, to znači da su naši roditelji zarađivali platu odnosno radili u kompaniji sve te decenije i mi ne znamo bez Vispaka, ili je Vispak osuđen na nas. Moj otac rahmetli je bio jedan od tri prva uposlenika kompanije Vispak, cijeli radni vijek je radio u kompaniji Vispak i evo tek poslije njegove smrti ja sam počela raditi u kompaniji Vispak.” – priča Bijedić-Mujanović.

Vispakov put u ovih 48 godina je bio dinamičan. Niti jednog dana Vispak nije prestajao s radom. U periodu ratnih dešavanja u BiH intenzivno je radio.

“Ova kompanija je u toku razvoja bilježila uspjehe, u smislu novih kategorija, novih proizvoda, lansiranja proizvoda na domaće i ino tržište. To je stalni dinamični put naše kompanije. Mi se nalazimo na tržištu u BiH i van BiH kao konkurenti velikih multinacionalnih brendova. Uspješno se nosimo sa konkurencijom, vraćam se na autentičnost naših proizvoda, kvalitet i kontinuitet u radu. Posebno bih istakla zahvalnost našim potrošačima. Mi smo u stalnoj direktnoj komunikaciji sa potrošačima. Mi ne komuniciramo s njima samo putem medija, već i kroz stalno učestvovanje na eventima koje naši potrošači u BiH i van BiH organiziraju, i zajedno kroz promociju najveće džezve na svijetu, najveće Begove čorbe na svijetu. Od njih crpimo novu snagu, ideju, energiju za lansiranje novih proizvoda, za dalji razvoj na domaćem tržištu i van BiH. Sav taj uspješni put zasigurno će biti nastavljen s obzirom na angažman kompletnog osoblja kompanije Vispak i AS grupacije u toj saradnji sa potrošačima. Mi svog potrošača cijenimo i poštujemo, i njegovo nam je mišljenje najvažnije od svih mišljenja.“ – objašnjava Bijedić-Mujanović.

Stereotipi o ženi liderici postoje u našoj zemlji. To je neminovnost priča direktorica Vispaka.

“Svi kao ljudi se susrećemo sa nizom različitih stereotipa. Definitivno jedan od tih stereotipa jeste da žena kao menadžer nije u svojoj prirodnoj situaciji. Prirodna situacija, baveći se istraživanjem tog fenomena, žena, žene kao menadžera i stereotipa kroz stručni rad na Ekonomskom fakultetu, došli smo do zaključaka da svaki čovjek ima sliku kakav menadžer treba da bude. Obično su to visoki, krupni ljudi, nose naočale… To su slike koje svakom od nas predstavljaju sliku menadžera. Najmanje razmišljamo o tome kakvi su rezultati tog čovjeka i kakva je atmosfera u njegovoj kompaniji i na koji način on obavlja svoj posao. Da bismo srušili stereotip da li žena može jednako kvalitetno da upravlja kompanijom kao što to rade njene kolege, definitivno moramo to pokazati rezultatom, radom i zalaganjem.“ – završava Bijedić-Mujanović.

Emerin Ahmetašević / HAYAT