Pozitivne priče: Visočanka Hana Ferhatović, vlasnica obrta ‘HANUMICA’

Mlada Visočanka uspješno spaja tradicionalnu bosanskohercegovačku kuhinju i biznis

Hana Ferhatović, 25-godišnja je poduzetnica, supruga i majka, vlasnica tradicionalnog obrta “Hanumica” iz Visokog. Ukoliko pitate njene prijatelje karijerno su je prvobitno zamišljali kao uspješnu glumicu, dok je ljubav prema pisanoj riječi i medijima odvela ka komunikologiji, koja njenu kreativnost i želju za napretkom nije ispunila. Naprotiv, odlučuje pokrenuti vlastiti obrt i ponuditi zajednici u kojoj se nalazi nešto novo.

Ponuda s kojom se krenulo prije nepune tri godine – domaće klepe, zatim domaće torteline sa četiri vrste sira, s vremenom se proširuje. Danas, iz visočke kuhinje možete u sezoni naručiti ajvar od domaće paprika, uzgajane ni manje-ni više već kod Hanine nane, a tu su i nove Hanumicine kraljevske buredžike koje kvalitetom i ukusom slobodno mogu da stanu pored svih proizvoda koji se tri godine vrijedno prave i imaju svoje stalne kupce.

Motivaciju za pokretanje vlastitog biznisa između ostalog je  pronašla i u činjenici da je u Bosni i Hercegovini sve teže pronaći posao u struci. – Željela sam pokrenuti nešto ”moje”. Nisam željela čekati prilike, a kako za mene odlazak iz Bosne i Hercegovine nikad nije bio opcija željela sam biti ona koja će se svim snagama boriti da se poslovno i lično ostvari upravo u vlastitoj domovini.

S obzirom na to da je još kao mala bila zaljubljenik u kuhinju i oduvijek voli isprobavati nove recepte, to joj je bio dovoljan pokazatelj da će njen biznis biti u vezi sa kuhanjem. – Mislim da je naša tradicionalna kuhinja plodno tlo za razvijanje ideja. Savremeni način života, užurbanost cijelog sistema nas nažalost od tradicionalnog udaljava. Stoga sam se ja odlučila pomoći onima koji nemaju vremena kuhati ili ne znaju, a žele i vole kvalitetnu ishranu. Svi tražimo brze recepte, a naša tradicionalna kuhinja je nešto zahtjevnija. Zato je “Hanumica” pomoć svakoj modernoj  ženi, ali i muškarcu koji voli uživati u hrani. “Hanumica” olakšava da vaši ukućani budu siti i sretni.

Prvi proizvod visočkog obrta su klepe, a koje su prvi imali priliku probati Hanini ukućani, bliža porodica i prijatelji. – Željela sam da zaboravljeni okus klepa vratim na trpeze svih onih koji ih vole. Naravno, prijatelji i porodica su to prepoznali, podržali tu malu priču i danas sam im svima jako zahvalna jer su bili “vjetar u leđa” i veliko ohrabrenje da prvi “Hanumicin” proizvod nađe put do prvih kupaca. –

Kako je pokrećući biznis, novi brend jako bitan i naziv – Hana je reklo bi se svom brendu simboličnm imenom dala dušu, porodično naslijeđe i ljubav. Naime, pored toga što je naziv Hanumica (tur. gospođica) simbolično u bosanskohercegovačkoj kulturi u vezi sa vrijednom, urednom, čistom bosanskom ženom. Nana uz koji je zavoljela kuhanje, žena koja uz njenu mamu i tetku predstavlja sve ono što je Hana danas, zove se Hanumica. – Oduvijek je tu za mene, moju majku i tetku, poveznica između nas tri i mislim da mnogo toga što u životu znam dugujem upravo njoj. Kao vrsna kuharica za čijom sam sofrom odrasla usadila je u mene ljubav prema kuhinji. Njeno postojanje u mom životu, njeno ime su za mene inspiracija.

Kao i mnoge poduzetnice i poduzetnici počeci su često teški, poteškoće sa kojima se ponajviše susreće mlada poduzetnica su cijene sirovina, koje nisu konstante i variraju zavisnosti od sezone, što diktiranje cijena samog proizvoda ka tržištu čini težim, ali kako ističe naša sagovornca trudi se da se prvobitno postavljene cijene ne mijenjaju, ali u tome joj nije olakšala ni trenutna vanredna situacija zbog pandemije, koja otežava prodaju i opstanak malih biznisa na bosanskohercegovačkom tržištu. Kada je riječ o konkurenciji, Hana ističe da je ona ne uznemirava. – Vrlo sam sretna kad vidim kako djevojke i žene, mladi ljudi u malim obrtima rade i opstaju u vremenu kad sve više ljudi odlučuje ipak svoj “hljeb” pronaći u “bijelom svijetu”. Mislim da je kvalitetna konukrencija dobra, jer time nas tjera da mi budemo bolji, kvalitetniji, originalniji, istovremeno nam pokazujući i naše nedostatke koje treba unaprijediti.

Tradicionalni obrt “Hanumica” djeluje na području gradova Visokog i Sarajeva. Visočani Hanumicine proizvode mogu pronaći u nekoliko marketa, te poput Sarajlija svoj omiljeni ručak mogu naručiti putem kućne dostave. Hanumicu zasigurno, po riječima vlasnice, moći ćemo vidjeti i drugim bh. gradovima, a naravno i uz proširenu ponudu. – Cilj je da kupci budu zadovoljni sa onim što im nudimo, da kvalitet održavamo na visokom nivou a onda kako se potrebe tržišta budu razvijale, razvijat će se i naši proizvodi, također cilj je u narednom periodu od “Hanumice” napraviti prepoznatljiv brend čiji je cilj unijeti mirise tradicije u domove svojih kupaca, a tu je i želja da kupci prepoznaju recepturu i tehnologiju proizvodnje koje se neće mijenjati zarad kvantiteta.

Rame uz rame sa Hanom u njenom vođenju tradicionalnog obrta stoji muž Adnan, kojeg Hana ističe kao veliku podršku i pomoć, a tu su i mama, svekrva, te ostali članovi uže porodice koji često nose dio tereta koje poduzetištvo nosi sa sobom. Uspjeha ne bi bilo bez svih onih koji vrlo rado kupuju Hanumicine proizvode, ističe Hana i onih koji podržavaju njen san da djeluje u BiH u vremenu kada mnogi odlaze.

Poduzetništvo je, kako kaže naučilo strpljenju, novim komunikacijskim vještinama, svakodnevno je tjera da se usavršava da bude bolja, da osluškuje tržište i uprkos činjenici što to često iziskuje mnogo energije, a koja joj je često potrebna za dvoje male djece – rezultati pokazuju da se isplati.

– Većina mladih u BiH nema u samom početku finansijsku podršku, ali mislim da treba biti odvažan i započeti. I mene je bilo strah, ali vremenom taj strah prevaziđete. Bitno je biti strpljiv i vjerovati u ono što radite. Ne trebamo se bojati neuspjeha. Odvažite se, bi bila moja poruka svim mladim poduzetnicima i budućim poduzetnicama.

(poduzetnice.ba)