Vedad ef. Limo: VRIJEDNOST OBILASKA BOLESNIKA

Koliko često razmišljamo o “malim” stvarima, koje možemo svakodnevno činiti, a koje kod Allaha dž.š. imaju veliku vrijednost? Koliko se trudimo činiti takve stvari?

Poslanik a.s. nas je uputio na mnoge radnje koje možemo usputno obaviti, ili koje iziskuju minimalno vrijeme, a za čije nas izvršenje očekuje Allahova milost i velika nagrada. Danas govorimo o vrijednosti obilaska bolesnika.

Allah dž.š. nas je sve stvorio sa različitim iskušenjima. Kroz različite periode života bivamo i jači i slabiji. Često nam Allah dž.š. uskrati neku od blagodati kako bi nas podsjetio ko nam je Stvoritelj i zašto smo stvoreni.

Najčešća blagodat koju ljudi zaboravljaju je zdravlje. Zbog toga nam Gospodar naš šalje bolest kao iskušenje.

Vjerovjesnik a.s. je rekao: „Allah će muslimanu za svaku klonulost i slabost, brigu i tugu, bol i tjeskobu, pa čak i za svaki trn koji ga ubode, oprostiti dio njegovih grijeha.“ (Buhari)

Bolest nije samo iskušenje za bolesnika, nego i prilika za sticanje mnogobrojnih blagodati onima koji obiđu oboljeloga.

Obilazak bolesnika jedna je od dužnosti muslimana spram drugog muslimana. Alija, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: Šest je dužnosti muslimana spram muslimana: da mu nazove selam kada ga sretne, da mu se odazove kada ga pozove, da jedan drugom kažu El-hamdulillah (Hvala Allahu) I Jerhamukellah (Allah ti se smilovao) kada neko kihne, da ga obiđe kada se razboli, da mu klanja dženazu kada umre i da mu želi ono što želi sam sebi. (Muslim, br. 5702)

Islam je obilazak bolesnika pozicionirao izuzetno visoko, upoređujući ga s posjetom Gospodaru svjetova. Pogledajmo hadis koji prenosi Ebu Hurejre, r.a, a u kojem Allahov Poslanik, a.s, kaže: “Allah Uzvišeni će na Sudnjem danu reći: «Čovječe, Ja sam se bio razbolio ali Me ti nisi posjetio». Čovjek će upitati: «Kako da Te posjetim, Gospodaru, kad si Ti Gospodar svjetova?!». Reći će: «Zar nisi znao da se taj i taj Moj rob razbolio, a ti ga nisi posjetio? Zar ne znaš da bi Me našao kod njega da si ga posjetio”.

Zanimljiv hadisi šerif o kojem trebamo malo razmisliti.

Poslanik, a.s, nas uči da treba da obiđemo čak i bolesnog nemuslimana, ako nam je bio komšija, poznanik ili poslovni partner. I to isto važi draga braćo I za komšiju koji je veliki grješnik, jer ako nam je Poslanik a.s. preporučio da obilazimo komšiju nevjernika, zasigurno je da nam je još preče da obiđemo komšiju velikog grješnika.

Kako se ponašati kada obilazimo bolesnu osobu?

Draga braćo, prilikom obilaska bolesne osobe treba da vodimo računa o sljedećem:

  1. Ne zadržavati se dugo uz bolesnika, jer ga to može itekako zamoriti, kao što kaže arapski pjesnik: «Nije tako teško bolovati, kad bi komšije dale mirovati!».
  2. Nazvati selam bolesniku i prisutnima i, okrenuvši se njemu, zamoliti Allaha Uzvišenog za njegovo ozdravljenje, što će mu osnažiti nadu i učiniti ga raspoloženim.
  3. Poslije selama, treba se rukovati s bolesnikom i staviti mu ruku na čelo, jer se time iskazuje naša bliskost s njim i naš pojačani interes za njegovo ozdravljenje.
  4. Zamoliti bolesnika da prouči dovu za nas, jer se bolesnikova dova ne odbija.
  5. Ne govoriti uz bolesnika o smrti i ne kazivati ni za čiju smrt, jer bi ga to moglo potresti i negativno na njega utjecati.
  6. Ne govoriti povišenim tonom, kako ga ne bismo uznemirili.
  7. Ne prisiljavati ga da jede i pije, jer bi ga to moglo uznemiriti.
  8. Ponijeti neku hediju bolesniku, što će biti očit znak naše pažnje spram njega

Velika nagrada očekuje one koji obilaze bolesne osobe. Sevban, r.a., prenosi da je Allahov poslanik, s.a.v.s., kazao: “Kada musliman ode u obilazak svog brata muslimana, on se nalazi u džennetskoj hurfi sve dok se ne vrati! Neko je Vjerovjesnika, a.s., upitao: A šta je to džennetska hurfa? On je odgovorio: To je džennetsko voće.” (Ahmed, Musned, 5/276)

Tokom posjete bolesnoj osobi treba učiti dovu za njeno ozdravljenje. Aiša, r.a., prenosi da bi Poslanik, a.s., desnom rukom potro bolesnika kojeg bi obilazio, a onda proučio: Allahumme Rabbe-n-nasi, ezhibi-l-be’se, vešfi, Ente-š-šafi la šifae illa šifauke, šifaen la jugadiru sekamen! (Allahu, Gospodaru ljudi, otkloni tegobu i izliječi, jer Ti liječiš. Nema lijeka osim tvoga. Izliječi lijekom poslije koga nema boli!) Ovaj hadis bilježi imam Ahmed u Musnedu, 3/267.

Zabranjeno je, u tim momentima, tražiti ili priželjkivati smrt. Onome ko dođe u takvu nezavidnu situaciju najbolje je da se ponaša shodno Poslanikovom, a.s, savjetu, koji od njega prenosi Enes b. Malik, r.a: «Neka niko od vas nipošto ne zaželi smrt zbog nevolje koja ga je pogodila, a ako već mora, onda neka kaže: “Allahu, održi me u životu dokle god je život bolji za mene, a usmrti me ako je smrt bolja za mene”.

Braćo u islamu, budimo iskreni vjernici, slušajmo Vjerovjesnikove a.s., savjete i preporuke, obilazimo bolesnike i vodimo računa o kulturi ponašanja dok smo uz bolesne osobe.

Gospodaru naš, učvrsti nas u dini islamu, sačuvaj nas od bolesti, podari nam sabur u danima bolesti, izliječi naše bolesne i daruj nam Džennet i džennetske blagodati.

Imam Hadži Ibrahimove džamije Vedad ef. Limo
Visoko, petak, 15. mart 2019. / 9. redžeb 1440.